ŠTO PRUŽA ZAKON BR. 14,133/21 O ADMINISTRATIVNIM SREDSTVIMA?

whatsapp lead sale category
Post Reply
mostakimvip04
Posts: 10
Joined: Wed Dec 18, 2024 6:30 am

ŠTO PRUŽA ZAKON BR. 14,133/21 O ADMINISTRATIVNIM SREDSTVIMA?

Post by mostakimvip04 »

Kao što je uobičajena praksa, podnošenje upravne žalbe predstavlja pravo tvrtki koje se natječu da se bore protiv određene upravne odluke. Važno je razumjeti da svaka normativna diploma predviđa pravila koja se odnose na podnošenje žalbi, a i ponuditelj i javna uprava moraju biti upoznati s tim odredbama, jer svaki standard ima svoje posebnosti, karakteristike i rokove u vezi sa žalbom. faza.

Zakon br. 14,133/21, novi zakon o nadmetanju, bavi se upravnim žalbama u člancima 165. do 168., ističući važne nijanse u vezi s primjerenošću i podnošenjem žalbe.

Umjetnost. 165 propisuje da se žalba može podnijeti u roku od 3 (tri) radna dana, računajući od dana obavijesti ili sastavljanja zapisnika, u slučaju: a) akta kojim se odobrava ili odbija zahtjev za pretkvalifikaciju zainteresiranog stranka ili upis u katastarski registar, njegova izmjena ili brisanje; b) prosudba prijedloga; c) akt kvalifikacije ili diskvalifikacije ponuditelja; d) poništenje ili opoziv ponude; i e) raskid ugovora, kada je to utvrđeno jednostranim i pisanim aktom Uprave. U tim situacijama tvrtka može podnijeti žalbu, kao mehanizam za osporavanje donesenog upravnog akta.

Odjeljak II čl. 165. propisuje da se zahtjev za preispitivanje može zatražiti, u roku od 3 (tri) radna dana, računajući od datuma obavijesti, kada žalba nije primjenjiva, odnosno s rezidualnim obilježjem. Dakle, jasno je da novi zakon, za razliku od Zakona br. 8,666/93, predviđa žalbu i zahtjev za preispitivanje, potonji ne samo za slučajeve u kojima nema žalbe, već i za Kupite listu brojeva telefona slučajeve u kojima se primjenjuje sankcija .izjava o neprikladnosti (ar.167).

Image

Normativna uputa br. 73/2022, koja predviđa nadmetanje na temelju kriterija prosuđivanja najniže cijene ili najvećeg popusta, u elektroničkom obliku, za ugovaranje roba, usluga i radova, u okviru izravnog, samostalnog i temeljnog federalnog Javna uprava, Također sadrži pravila koja se odnose na žalbe.

Članak 40. propisuje da svaki ponuditelj može, tijekom vremena odobrenog na javnoj sjednici, ne manje od 10 minuta, odmah nakon završetka prosudbe prijedloga i čina kvalifikacije ili diskvalifikacije, u vlastitom polju sustava, izraziti svoju namjeru podnijeti žalbu, pod kaznenom kaznom za estoppel, pri čemu je viša vlast ovlaštena dodijeliti predmet ponuditelju koji je proglašen pobjednikom. Jasno je da postoji rok i pogodan trenutak za izražavanje namjere žalbe, kojeg se ponuditelj mora pridržavati, pod prijetnjom gubitka tog prava.

Relevantan aspekt kada se radi o resursima odnosi se na odredbe novog zakona o nadmetanju o fazama postupka nadmetanja. Članak 17. Zakona br. 14,133/21 utvrđuje da će postupak nadmetanja pratiti sljedeće faze, redom: I - pripremna; II - objavljivanje obavijesti o nadmetanju; III - podnošenje prijedloga i ponuda, kada je to primjenjivo; IV - presuda; V - kvalifikacija; VI - žalba; i VII - odobrenje. Ispostavilo se da njegov stavak 1. donosi izričitu mogućnost zaokretanja faza, kada je propisno opravdano i predviđeno u Obavijesti, kvalifikacijska faza može prethoditi fazi ocjenjivanja prijedloga.

U tom smislu zakon predviđa da će žalbena faza biti jedinstvena, bez obzira na to postoji li promjena faze ili ne, ali je trenutak za iznošenje žalbenih razloga drugačiji: u redovnom postupku (bez promjene faze) započinje rok na dan sudskog poziva ili sastavljanja zapisnika o kvalifikaciji ili izuzeću i u slučaju usvajanja inverzije faza, razdoblje će se računati od zapisnika presude, kako je predviđeno u članku 165., § 1. točka I. Zakona br. 14,133/21.

Treba napomenuti da je uvid u dokumente od strane ustaničke satnije bitan za pripremu žalbe. Uprava stoga mora učiniti javnom i transparentnom sve dokumente koji se odnose na nadmetanje, uključujući i dokumente natjecatelja, jer će ih žalitelj analizirati kako bi iznio razloge za žalbu. Obavezno treba napomenuti da do te informacije ne može teći rok za podnošenje žalbe.

Umjetnost. 166. Zakona br. 14,133/2021 također utvrđuje da se žalba može podnijeti u roku od 15 (petnaest) radnih dana, računajući od dana poziva kada se primjenjuju sankcije upozorenja, novčane kazne i sprječavanja nadmetanja i ugovaranja, dok je zahtjev za ponovno razmatranje može se izvršiti kada se primijeni sankcija proglašenja nepodobnosti (čl. 167.), oba u roku od 15 radnih dana, računajući od dana poziva. Maksimalni rok za odluku je do 20 radnih dana.

Jedini stavak čl. 168 propisuje da će žalba i zahtjev za preispitivanje imati suspenzivni učinak na akt ili odluku protiv koje se žali dok nadležno tijelo ne donese konačnu odluku.

Neki autori razumiju da se ovaj suspenzivni učinak primjenjuje samo na žalbu i zahtjev za preispitivanje izražen u člancima 166. i 167. S druge strane, postoji razumijevanje da je ovaj suspenzivni učinak primjenjiv i na žalbe predviđene čl. 165. Bit će zanimljivo pratiti kakvo će biti jurisprudencijsko razumijevanje u vezi s ovim pitanjem.

Doktrina je naširoko raspravljala o temi koja se odnosi na administrativne resurse, budući da se u praksi mogu dogoditi situacije koje nisu ranije bile iskusene pod okriljem prethodnih normi, posebno kada uključuje očitovanje namjere žalbe u slučaju poništenja faze predviđene Zakonom br. 14,133/ 21.

Stoga je nužno proučiti standard te ga primjereno i savjesno primjenjivati, kako bi Uprava i ponuđači mogli sklopiti koherentne, učinkovite ugovore u skladu s novim zakonskim odredbama.
Post Reply