Эвалюцыя акрэдытацыі ў Законе 14,133/21 і Федэральным указе 11,878/2024
Posted: Wed Dec 18, 2024 10:22 am
Акрэдытацыя паўстала як нетыповая лічба, пацверджаная рэкамендацыямі кантрольных судоў, з невялікай дактрынай на гэтую тэму, заснаванай на невыканальнай канкурэнцыі, з магчымасцю найму некалькіх пастаўшчыкоў паслуг.
Ідэя акрэдытацыі была інтэрпрэтацыяй магчымасці «невыканальнасці таргоў», прадугледжанай арт. 25 старога закона 8,666/93, у якім сцвярджалася, што таргі немагчымыя, калі канкурэнцыя немагчымая.
У той час меркавалася, што выраз «немагчымасць канкурэнцыі» быў бы шырэйшым, чым простая ідэя, што аб'ект можа быць пастаўлены толькі адным «выключным» пастаўшчыком, прадугледжваючы гіпотэзу, пры якой можна было б заключыць кантракт з усімі пастаўшчыкамі. якія маглі б прапанаваць гэты аб'ект.
Такім чынам, Хорхе Уліс Якабі разумеў (Зборнік публічнага права. 2008. Стар. 538):
«Калі дзяржаўная адміністрацыя прыцягвае ўсіх спецыялістаў у пэўным сектары, жадаючых наняць зацікаўленых і якія адпавядаюць устаноўленым патрабаванням, сама ўсталёўваючы цану, якую гатовая заплаціць, патэнцыйныя ўдзельнікі таргоў не будуць канкурыраваць у самым строгім сэнсе слова, што робіць канкурэнцыю немагчымай, бо кожны быў упэўнены, што будзе прыняты на працу».
Толькі ў 2015 годзе Нарматыўная інструкцыя № 3 ад 11 лютага Сакратарыята матэрыяльна-тэхнічнага забеспячэння і інфармацыйных тэхналогій Міністэрства, бюджэту і кіравання прынесла акрэдытацыю як інструмент для «кваліфікацыі авіятранспартных кампаній, накіраваных на прамое набыццё білетаў праз агенцтвы і ўстановы федэральнай дзяржаўнай адміністрацыі», праз штодзённую і білетную канцэсійную сістэму – SCDP.
У Законе 14,133/21 фігура акрэдытацыі была вызначана як дапаможная працэдура, а ў артыкуле 78 вызначана, што арганізацыя павінна падрыхтаваць правілы з выразнымі і аб'ектыўнымі крытэрамі.
Такім чынам, акрэдытацыя афіцыйна з'яўляецца ў спісе магчымасцяў для прамога найму, прадугледжанага ў раздзеле XLIII арт. 6 новага закона, такія як:
6-е. Для мэт гэтага Закона лічацца:
(…)
XLIII - акрэдытацыя: адміністрацыйны працэс публічнага выкліку, у якім дзяржаўная адміністрацыя выклікае зацікаўленыя бакі для аказання паслуг або пастаўкі тавараў з тым, каб, адпавядаючы неабходным патрабаванням, яны атрымалі акрэдытацыю ў органе або арганізацыі для выканання аб'екта па выкліку;
Акрамя таго, артыкул 79 прадугледжваў, што акрэдытацыя можа быць выкарыстана ў наступных выпадках:
I - паралельны і невыключны: выпадак, калі адміністрацыі мэтазгодна і выгадна ажыццяўляць адначасовы найм на стандартных умовах;
II - з выбарам па меркаванні трэціх асоб: у гэтым выпадку выбар падрадчыка з'яўляецца абавязкам непасрэднага бенефіцыяра паслугі;
III - на плыўных рынках: выпадак, калі пастаянныя ваганні кошту паслугі і ўмоў кантракту робяць выбар агента праз працэс таргоў немагчымым.
У першым раздзеле мы можам заўважыць, што выкарыстанне «паралельнай і невыключнай» акрэдытацыі павінна адбывацца тады, калі, у дадатак да жыццяздольнасці, наём мноства пастаўшчыкоў, «адначасова», прынясе большую карысць карыстальнікам, чым наём толькі аднаго пастаўшчыка .
У другім раздзеле новы закон датычыцца магчымасці выбару або выбару, паколькі ўсе пастаўшчыкі або пастаўшчыкі паслуг падобныя, як па аб'ектах, так і па цане, у залежнасці ад інтарэсаў карыстальніка, якім Спіс адрасоў электроннай пошты для бізнесу і спажыўцоў можа быць размяшчэнне медыцынскага кабінета, бліжэйшага да дома карыстальніка, напрыклад.
І, нарэшце, трэці раздзел, яшчэ адна навінка акрэдытацыі, калі ёсць ваганні або змены ў цэнах, якія робяць кантракты з раней вызначанымі цэнамі немагчымымі, больш выгадна мець мноства пастаўшчыкоў, што дазваляе атрымаць лепшыя каштоўнасці, паколькі цэны будуць зменлівымі або «дынамічнымі», напрыклад, на набыццё паліва.
Акрамя таго, артыкул 79 патрабуе, каб:
I - Адміністрацыя павінна апублікаваць і падтрымліваць у адкрытым доступе на афіцыйным сайце заклік для зацікаўленых бакоў, каб дазволіць пастаянную рэгістрацыю новых зацікаўленых бакоў;
Такім чынам, адным з найважнейшых патрабаванняў будзе пабудова і публікацыя паведамлення аб «публічным закліку», у якім запрашаюцца ўсе зацікаўленыя бакі, якія могуць адпавядаць чаканым патрабаванням, і дазваляе рэгістрацыя новых зацікаўленых асоб на нявызначаны перыяд.
Яшчэ адна навіна новага закона аб правядзенні конкурсу на акрэдытацыю ў электронным выглядзе.
Акрамя таго, артыкул 79 новага закона патрабуе, каб працэдуры акрэдытацыі былі вызначаны ў палажэннях арганізацыі-заяўніка, а федэральны ўрад апублікаваў Федэральны дэкрэт № 11,878/24 у межах прамога, аўтаномнага і асноўнага федэральнага дзяржаўнага кіравання:
Арт.1 Гэты Дэкрэт рэгулюе арт. 79 Закона № 14 133 ад 1 красавіка 2021 г. аб увядзенні дапаможнай працэдуры акрэдытацыі пры закупцы тавараў і паслуг,
Такім чынам, Федэральны ўказ змяшчае апісанне таго, што павінна быць уключана ў паведамленне аб акрэдытацыі:
Артыкул 7 Паведамленне аб акрэдытацыі будзе адпавядаць агульным правілам Закона № 14 133 ад 2021 года і будзе ўтрымліваць:
I - апісанне аб'екта;
II - разліковая колькасць кожнай адзінкі вымярэння;
III - кваліфікацыйныя і тэхнічныя патрабаванні;
IV - тэрмін разбору кваліфікацыйнай дакументацыі;
V - крытэрыі размеркавання попыту, калі гэта дастасавальна;
VI - крытэрыі парадку найму акрэдытаваных кандыдатаў, калі гэта дастасавальна;
VII - форма і тэрміны падачы зваротаў, пярэчанняў і запытаў на растлумачэнні;
VIII - тэрмін падпісання дамовы пасля званка адміністрацыі;
IX - умовы змянення або карэкціроўкі цэн у выпадках, прадугледжаных пунктамі I і II артыкулаў арт . 3 гэтага Указа;
Х - гіпотэзы дыскваліфікацыі;
XI - праект тэрміну акрэдытацыі, дагавора або эквівалентнага дакумента;
XII - тыпавыя дэкларацыі;
XIII - магчымасць здзяйснення злачынстваў супраць трэціх асоб, калі гэта дастасавальна; і
XIV - санкцыі, якія прымяняюцца.
Яшчэ адзін момант, закрануты ў новым федэральным дэкрэце, датычыцца запыту аб пярэчанні або тлумачэнні да паведамлення аб акрэдытацыі:
Артыкул 16. Любая асоба мае законнае права аспрэчыць паведамленне аб акрэдытацыі з-за парушэння або запытаць тлумачэнні па яго ўмовах.
1 Камісія па прыёме на працу адкажа на запыты аб тлумачэнні або пярэчанні на працягу трох працоўных дзён з даты атрымання запыту.
2. Калі пярэчанне будзе прынята, змененае паведамленне будзе апублікавана ў PNCP.
3º Пярэчанне не будзе мець прыпыняючага эфекту, і рашэнне камісіі па найму будзе растлумачана ў пратаколе.
Пытанне аспрэчвання паведамлення аб акрэдытацыі заўсёды выклікала шмат сумневаў наконт таго, як апісаць яго ў паведамленні, бо мы ведаем, што ў працэсе таргоў ёсць крайні тэрмін, каб зрабіць гэта, але ў выпадку паведамлення аб акрэдытацыі гэта будзе адкрыты на працягу доўгага перыяду або на нявызначаны тэрмін не было адзінага меркавання.
І як будзе пададзена апеляцыя і будзе вырашацца апеляцыя:
Артыкул 17. Пасля рашэння адміністрацыі аб кваліфікацыі зацікаўлены бок можа, як гэта вызначана ў паведамленні, падаць апеляцыю пад страхам пакарання.
1 Зацікаўленая асоба можа падаць апеляцыю на працягу трох працоўных дзён з дня апублікавання рашэння.
2º Апеляцыя накіроўваецца ў прыёмную камісію, якая, калі яна не перагледзіць акт або рашэнне на працягу трох працоўных дзён, перадае апеляцыю з матывацыяй у вышэйстаячы орган.
3º Вышэйстаячы орган павінен прыняць рашэнне на працягу максімум дзесяці працоўных дзён, лічачы з даты атрымання матэрыялаў справы.
Акрамя таго, Указ прадугледжвае наступныя формы адмены і адмены:
Артыкул 22. Паведамленне аб акрэдытацыі можа быць анулявана ў любы час у выпадку недахопаў законнасці або адклікана з меркаванняў зручнасці і магчымасці адміністрацыі.
2º Ануляванне паведамлення аб акрэдытацыі не будзе мець наступстваў для дакументаў, ужо падпісаных у выніку гэтага.
Вялікай перавагай акрэдытацыі была б магчымасць кіраваць рознымі пастаўшчыкамі з дапамогай праграмнага забеспячэння для кіравання , як у выпадку з кіраваннем авіябілетамі федэральнага ўрада.
Некаторыя прыклады акрэдытацыі - найманне медыцынскіх клінік, стаматалагічных кабінетаў, аўтазаправачных станцый, авіябілетаў, абслугоўвання будынкаў і спецыялістаў, такіх як настаўнікі і юрысты.
Ідэя акрэдытацыі была інтэрпрэтацыяй магчымасці «невыканальнасці таргоў», прадугледжанай арт. 25 старога закона 8,666/93, у якім сцвярджалася, што таргі немагчымыя, калі канкурэнцыя немагчымая.
У той час меркавалася, што выраз «немагчымасць канкурэнцыі» быў бы шырэйшым, чым простая ідэя, што аб'ект можа быць пастаўлены толькі адным «выключным» пастаўшчыком, прадугледжваючы гіпотэзу, пры якой можна было б заключыць кантракт з усімі пастаўшчыкамі. якія маглі б прапанаваць гэты аб'ект.
Такім чынам, Хорхе Уліс Якабі разумеў (Зборнік публічнага права. 2008. Стар. 538):
«Калі дзяржаўная адміністрацыя прыцягвае ўсіх спецыялістаў у пэўным сектары, жадаючых наняць зацікаўленых і якія адпавядаюць устаноўленым патрабаванням, сама ўсталёўваючы цану, якую гатовая заплаціць, патэнцыйныя ўдзельнікі таргоў не будуць канкурыраваць у самым строгім сэнсе слова, што робіць канкурэнцыю немагчымай, бо кожны быў упэўнены, што будзе прыняты на працу».
Толькі ў 2015 годзе Нарматыўная інструкцыя № 3 ад 11 лютага Сакратарыята матэрыяльна-тэхнічнага забеспячэння і інфармацыйных тэхналогій Міністэрства, бюджэту і кіравання прынесла акрэдытацыю як інструмент для «кваліфікацыі авіятранспартных кампаній, накіраваных на прамое набыццё білетаў праз агенцтвы і ўстановы федэральнай дзяржаўнай адміністрацыі», праз штодзённую і білетную канцэсійную сістэму – SCDP.
У Законе 14,133/21 фігура акрэдытацыі была вызначана як дапаможная працэдура, а ў артыкуле 78 вызначана, што арганізацыя павінна падрыхтаваць правілы з выразнымі і аб'ектыўнымі крытэрамі.
Такім чынам, акрэдытацыя афіцыйна з'яўляецца ў спісе магчымасцяў для прамога найму, прадугледжанага ў раздзеле XLIII арт. 6 новага закона, такія як:
6-е. Для мэт гэтага Закона лічацца:
(…)
XLIII - акрэдытацыя: адміністрацыйны працэс публічнага выкліку, у якім дзяржаўная адміністрацыя выклікае зацікаўленыя бакі для аказання паслуг або пастаўкі тавараў з тым, каб, адпавядаючы неабходным патрабаванням, яны атрымалі акрэдытацыю ў органе або арганізацыі для выканання аб'екта па выкліку;
Акрамя таго, артыкул 79 прадугледжваў, што акрэдытацыя можа быць выкарыстана ў наступных выпадках:
I - паралельны і невыключны: выпадак, калі адміністрацыі мэтазгодна і выгадна ажыццяўляць адначасовы найм на стандартных умовах;
II - з выбарам па меркаванні трэціх асоб: у гэтым выпадку выбар падрадчыка з'яўляецца абавязкам непасрэднага бенефіцыяра паслугі;
III - на плыўных рынках: выпадак, калі пастаянныя ваганні кошту паслугі і ўмоў кантракту робяць выбар агента праз працэс таргоў немагчымым.
У першым раздзеле мы можам заўважыць, што выкарыстанне «паралельнай і невыключнай» акрэдытацыі павінна адбывацца тады, калі, у дадатак да жыццяздольнасці, наём мноства пастаўшчыкоў, «адначасова», прынясе большую карысць карыстальнікам, чым наём толькі аднаго пастаўшчыка .
У другім раздзеле новы закон датычыцца магчымасці выбару або выбару, паколькі ўсе пастаўшчыкі або пастаўшчыкі паслуг падобныя, як па аб'ектах, так і па цане, у залежнасці ад інтарэсаў карыстальніка, якім Спіс адрасоў электроннай пошты для бізнесу і спажыўцоў можа быць размяшчэнне медыцынскага кабінета, бліжэйшага да дома карыстальніка, напрыклад.
І, нарэшце, трэці раздзел, яшчэ адна навінка акрэдытацыі, калі ёсць ваганні або змены ў цэнах, якія робяць кантракты з раней вызначанымі цэнамі немагчымымі, больш выгадна мець мноства пастаўшчыкоў, што дазваляе атрымаць лепшыя каштоўнасці, паколькі цэны будуць зменлівымі або «дынамічнымі», напрыклад, на набыццё паліва.
Акрамя таго, артыкул 79 патрабуе, каб:
I - Адміністрацыя павінна апублікаваць і падтрымліваць у адкрытым доступе на афіцыйным сайце заклік для зацікаўленых бакоў, каб дазволіць пастаянную рэгістрацыю новых зацікаўленых бакоў;
Такім чынам, адным з найважнейшых патрабаванняў будзе пабудова і публікацыя паведамлення аб «публічным закліку», у якім запрашаюцца ўсе зацікаўленыя бакі, якія могуць адпавядаць чаканым патрабаванням, і дазваляе рэгістрацыя новых зацікаўленых асоб на нявызначаны перыяд.
Яшчэ адна навіна новага закона аб правядзенні конкурсу на акрэдытацыю ў электронным выглядзе.
Акрамя таго, артыкул 79 новага закона патрабуе, каб працэдуры акрэдытацыі былі вызначаны ў палажэннях арганізацыі-заяўніка, а федэральны ўрад апублікаваў Федэральны дэкрэт № 11,878/24 у межах прамога, аўтаномнага і асноўнага федэральнага дзяржаўнага кіравання:
Арт.1 Гэты Дэкрэт рэгулюе арт. 79 Закона № 14 133 ад 1 красавіка 2021 г. аб увядзенні дапаможнай працэдуры акрэдытацыі пры закупцы тавараў і паслуг,
Такім чынам, Федэральны ўказ змяшчае апісанне таго, што павінна быць уключана ў паведамленне аб акрэдытацыі:
Артыкул 7 Паведамленне аб акрэдытацыі будзе адпавядаць агульным правілам Закона № 14 133 ад 2021 года і будзе ўтрымліваць:
I - апісанне аб'екта;
II - разліковая колькасць кожнай адзінкі вымярэння;
III - кваліфікацыйныя і тэхнічныя патрабаванні;
IV - тэрмін разбору кваліфікацыйнай дакументацыі;
V - крытэрыі размеркавання попыту, калі гэта дастасавальна;
VI - крытэрыі парадку найму акрэдытаваных кандыдатаў, калі гэта дастасавальна;
VII - форма і тэрміны падачы зваротаў, пярэчанняў і запытаў на растлумачэнні;
VIII - тэрмін падпісання дамовы пасля званка адміністрацыі;
IX - умовы змянення або карэкціроўкі цэн у выпадках, прадугледжаных пунктамі I і II артыкулаў арт . 3 гэтага Указа;
Х - гіпотэзы дыскваліфікацыі;
XI - праект тэрміну акрэдытацыі, дагавора або эквівалентнага дакумента;
XII - тыпавыя дэкларацыі;
XIII - магчымасць здзяйснення злачынстваў супраць трэціх асоб, калі гэта дастасавальна; і
XIV - санкцыі, якія прымяняюцца.
Яшчэ адзін момант, закрануты ў новым федэральным дэкрэце, датычыцца запыту аб пярэчанні або тлумачэнні да паведамлення аб акрэдытацыі:
Артыкул 16. Любая асоба мае законнае права аспрэчыць паведамленне аб акрэдытацыі з-за парушэння або запытаць тлумачэнні па яго ўмовах.
1 Камісія па прыёме на працу адкажа на запыты аб тлумачэнні або пярэчанні на працягу трох працоўных дзён з даты атрымання запыту.
2. Калі пярэчанне будзе прынята, змененае паведамленне будзе апублікавана ў PNCP.
3º Пярэчанне не будзе мець прыпыняючага эфекту, і рашэнне камісіі па найму будзе растлумачана ў пратаколе.
Пытанне аспрэчвання паведамлення аб акрэдытацыі заўсёды выклікала шмат сумневаў наконт таго, як апісаць яго ў паведамленні, бо мы ведаем, што ў працэсе таргоў ёсць крайні тэрмін, каб зрабіць гэта, але ў выпадку паведамлення аб акрэдытацыі гэта будзе адкрыты на працягу доўгага перыяду або на нявызначаны тэрмін не было адзінага меркавання.
І як будзе пададзена апеляцыя і будзе вырашацца апеляцыя:
Артыкул 17. Пасля рашэння адміністрацыі аб кваліфікацыі зацікаўлены бок можа, як гэта вызначана ў паведамленні, падаць апеляцыю пад страхам пакарання.
1 Зацікаўленая асоба можа падаць апеляцыю на працягу трох працоўных дзён з дня апублікавання рашэння.
2º Апеляцыя накіроўваецца ў прыёмную камісію, якая, калі яна не перагледзіць акт або рашэнне на працягу трох працоўных дзён, перадае апеляцыю з матывацыяй у вышэйстаячы орган.
3º Вышэйстаячы орган павінен прыняць рашэнне на працягу максімум дзесяці працоўных дзён, лічачы з даты атрымання матэрыялаў справы.
Акрамя таго, Указ прадугледжвае наступныя формы адмены і адмены:
Артыкул 22. Паведамленне аб акрэдытацыі можа быць анулявана ў любы час у выпадку недахопаў законнасці або адклікана з меркаванняў зручнасці і магчымасці адміністрацыі.
2º Ануляванне паведамлення аб акрэдытацыі не будзе мець наступстваў для дакументаў, ужо падпісаных у выніку гэтага.
Вялікай перавагай акрэдытацыі была б магчымасць кіраваць рознымі пастаўшчыкамі з дапамогай праграмнага забеспячэння для кіравання , як у выпадку з кіраваннем авіябілетамі федэральнага ўрада.
Некаторыя прыклады акрэдытацыі - найманне медыцынскіх клінік, стаматалагічных кабінетаў, аўтазаправачных станцый, авіябілетаў, абслугоўвання будынкаў і спецыялістаў, такіх як настаўнікі і юрысты.